miercuri, 23 martie 2011

Tarta cu branza dulce si ciocolata

Pentru ca am vrut ca la clasica mea reteta de tarta cu branza sa adaug o noutate, am gasit pe blogul unei gospodini desavarsite elementul cheie si anume ciocolata. Pot sa va zic ca rezultatul a fost o tarta delicioasa cu o aroma deosebita si care s'a mancat foooarte repede. Reteta originala o am de aici.

Ingrediente:
500 g branza de vaci
200 g zahar
4 oua
4 linguri de faina
150 g ciocolata (eu am folosit ciocolata umpluta cu cacao topita la microunde)
esenta rom
un praf sare
100 g unt
200 g biscuiti obisnuiti

pentru decor: zahar pudra si topping de caramel

Separam albusurile de galbenusuri si le batem bine cu praful de sare si 100 de grame de zahar. Separat mixam galbenusurile cu cealalta jumatate de zahar, pana devin ca o crema. Adaugam branza de vaci, ciocolata, un sfert dintr'o esenta de rom si faina cate putina. Dupa ce'am omogenizat, lasam deoparte mixerul si cu o lingura de lemn adaugam albusurile de jos in sus.


Pregatim apoi suportul din biscuitii pe care i'am sfaramat la robot. Topim untul si'l amestecam cu biscuitii sfaramati. Turnam amestecul de biscuiti cu unt intr'un vas in care am pus hartie de copt sau intr'o tava cu marginile detasabile avand grija sa ridicam putin compozitia si pe marginile vasului.

Acoperim cu crema de branza si dam la cuptor pentru 50 minute.

Cand este gata deschidem usa cuptorului si lasam tarta sa se racoreasca incet.

Pentru decor eu am folosit zahar pudra si un topping de caramel.
Sa aveti pofta!

3 comentarii: